Egyéb kategória A Keri felfedezi Európát – Málta 2022.05.02.-05.30

A Keri felfedezi Európát – Málta 2022.05.02.-05.30

Az Erasmus + Program-KA1 Keri discovers Europe. Keri discovers Europe 2019-1-HU01-KA116-060538 számú projekt 9. turnusában 8 tanuló külföldi szakmai gyakorlatának lebonyolítására kerül sor Máltán 2022. május 02. – május 30.

A programban résztvevő tanulók: Bagyinka Adrienn , Balogh László, Gecsei Kitti, Gradimaru Cotizo, Ivanics Tamás Alex, Karasz Zóra, Nagy Brigitta és Simon Szabolcs.

A tanulókat kísérő tanár Békési Zoltán szakoktató, aki május 2 – 9 ig egy hetet töltött a tanulókkal.

2022. május 2-án indultunk, az iskola mikrobuszával a BSZC előtti parkolóból. A Ryanair járatával megközelítőleg 19:00-kor landoltunk Málta szigetén.

Az Easy Job Brige képző és mobilitási központtól egy sofőr várt bennünket és egy mikrobusszal elszállították a tanulókat az apartmanjukhoz, illetve a kísérő tanárt a Hotelbe.

Kisérő tanár és tanulók első heti eseményei:

Az első napon reggel 9 órára kellett volna megjelenni az ügynökség irodájában. Még nem ismerve a közlekedés menetét kicsit eltévedtünk és kb fél órás késéssel érkeztünk meg. A fogadó ügynökség rugalmasan kezelte a helyzetet és nem adódott semmi probléma a késésből.

Onnan mikrobusszal bejártuk a gyakorlati helyeket és minden tanuló be lett mutatva a munkaadójának.

Hosszú, fárasztó és sietős nap volt mert 6 gyakorlati helyet jártunk be és ezután következett egy tájékoztató előadás az ügynökség irodájában.

Délután 5 óra után végeztünk majd a tanulók szálláshelyére tömegközlekedéssel mentünk vissza.

A tanulók még aznap este elmentek vásárolni és készültek a másnapi első munkanapjukra.

Másnap reggel elkísértem egy tanulót a Chalk Cafehoz. Ez a gyakorlati hely volt a legtávolabb a tanulói szállástól ezáltal a tömegközlekedés igénybevétele e tanuló esetében volt a legbonyolultabb.

Következő nap, amíg a tanulók megkezdték a munkát a gyakorlati helyeken, addig délelőtt elvégeztük a szükséges adminisztrációs feladatokat a fogadó ügynökség irodájában. Délutáni órákan 2 tanulóval elindultunk cipő és egyéb személyes tárgyak vásárlásához felderíteni Sliema városrészt, majd beültünk a Busy Bee Sliema étterembe vacsorázni.

Pénteken meglátogattam a Marina Hotel -, a St Julians Bay Hotel -, és az Allegra Hotelben gyakorlati helyükön dolgozó tanulókat. Ugyanezen a napon egy szabadnapos, valamint egy másik koraidélutáni órákban végzett tanulóval elmentünk Valletta városnéző túrára.

A következő hátralévő napokban a szabadnapos tanulókkal elmentünk a St Julians öbölhöz  egy tengerparti sétára majd délután meglátogattuk Valletta városrészt.