Erasmus+ KA2 – Lengyelország 2022.03.20-03.26

Erasmus+ KA2 – Törökország
EACH PUPIL IS A PIGEON OF PEACE”
2019-1-PL01-KA229-064904_2
Helyszín: Lengyelország / Pleszew
Időpont: 2022. 03.20-26.

Iskolánk öt tanulója –Urbán Balázs, Földi Blanka Julianna, Ivanics Viktor Rajmund, Tremmel Nikolett, Bagdi István – és 2 tanára – Jánosi László Dávid és Szlatki Dániel- a lengyelországi Pleszew városában vett részt az „Each pupil is a pigeon of peace” projekt soron következő találkozóján 2022. március 20-tól 26-ig.

Tanulói beszámoló:

Az utazás kellemesen telt, ámbár nagyon hosszú volt. Békéscsabáról iskolabusz vitt fel minket Budapestre, majd onnan Flixbus-szal utaztunk Lengyelországba egy átszállással. A buszok nagyon kényelmesek voltak. Érkezés után elfoglaltuk a szállásunkat.

Az első napon beutaztunk az iskolába, a népcsoportokat szétosztották vegyes csapatokra, és körbevezettek minket az iskolában, ahol a termekben a különböző népcsoportoknak megfelelő díszek, kellékek, öltözetek voltak.

Ezután előadást tartott a lengyel csoport, különböző népcsoportokat mutattak be, tánccal és énekkel. Ezután az iskolában ebédeltünk. Miután visszamentünk a szállásra, vacsoraként egy Barbecque „partyt” tartottak nekünk.

A második napon miután megreggeliztünk a hotelben, elmentünk a prezentációnkat előadni az iskolába, majd workshopon is részt vettünk, melynek témája a „Hogyan lehet békésen megoldani a problémákat és a konfliktusokat?” volt. Ezután elmentünk a Gołuchów parkot és várat megnézni. A parkban nagyon kellemes hangulat volt, a vár pedig nagyon érdekes. Voltak itt is csapatbontásos feladatok, a park területén belül kellett térkép segítségével fákat keresni.

Késő délután Bowlingozni voltunk, ahol elsöprő sikert arattunk a többi csapattal szemben.

A harmadik napon az iskolában bemutattuk a prezentációnkat, majd ismét csapatokra osztottak minket. A feladatok témái az emberi jogok és a tolerancia körül mozogtak.

Miután az iskolában lementek a programok, amelyek nagyon jó hangulatban teltek, visszamentünk a hotelbe, ahol party volt a kora este folyamán, zenével és tánccal.

A negyedik napon elutaztunk Wroclawba, ahol állatkertben – Afrykariumban, és Hydropolisban is jártunk. Mindkettő program nagyon jól alakult, érdekes, és mókás is volt. Ezek után a régi városrészt néztük meg, ami az én egyik kedvenc részem volt.

Pénteken búcsú ceremóniát tartottak számunkra, majd szabadfoglalkozás volt a városban.

Szerintem az egész utazás tökéletes volt, a programok érdekesek voltak, a többi csapat és a lengyelek is nagyon közvetlenek és kedvesek voltak, számomra élvezetes volt az egész.