Erasmus + KA2 – Spanyolország – 2022.05.08.-05.14.

2019-1-ES01-KA229-064186_3
Dropping Off Drop Outs
Helyszín: Spanyolország / Sopuerta
Időpont: 2022.05.08-14.

Iskolánk 8 tanulója – Esztergomi Ramóna Petra, Mihut Kimberly, Kiss Linda Virág, Némedi Tünde, Sárközi Eliza, Pál Miklós Albert, Tofan Krisztián, Polasek Zalán- és 3 kísérő tanára – Gyulai Éva, Barna Beáta, Marik László Csaba- indult útnak vasárnap (05.08.) az Erasmus+ KA2 DODO – Dropping Off Drop Outs projekt keretében Spanyolországba, Bilbao majd Sopuerta városába.

Hétfőn a tegnapi izgalmakkal teli utazás után kora reggel indultunk Sopuertaba, ahol először az iskola igazgatója bemutatta az intézményt, majd körbe is vezettek bennünket az iskola területén (robotika terem, autószerelő műhely, fogyatékkal élők kertészete és a templomból lett könyvtár). Ezt követően workshopon vettek részt a diákok, ahol a különböző nemzetiségű csoportok megismerkedhettek egymással, majd csoportmunka keretében megbeszélték hogyan lehet segíteni az új környezetbe való beilleszkedést egy új iskolába. Ezalatt a tanárok meetingen vettek részt. A feladatok között rövid kávészünetek biztosították a pihenőt. A hosszúra nyúlt munka után jóízűen fogyasztotta el mindenki a finom ebédet, majd ezt követően a szabadidőnkben tettünk egy rövid sétát a városközpontban.

Kedden ellátogattunk a Berriztu nevű helyi szervezethez, ahol egy előadás keretén belül megismerhettük munkájukat. Ezután szabadidő keretében felfedeztük Bilbao óvárosát. Délután pedig idegenvezető irányításával fedeztük fel a város látványosságait.

Szerdán vonattal utaztunk Gernikaba, ahol idegenvezető segítségével megismerhettük a város történetét, illetve betekintést nyerhettünk a spanyol polgárháború szörnyűségeibe. Megtekinthettük Picasso Guernica című festményének életnagyságú replikáját, majd a Peace Museumban tettünk látogatást, ami a város pusztításának állít emléket. Meghallgathattuk a túlélők visszaemlékezéseit, illetve testközelből tapasztalhattuk meg, milyen érzés volt egy pincében átvészelni a bombázást. Élményekkel teli kirándulásunk volt ezen a napon is.

A csütörtöki délelőttöt az iskolában töltöttük, ahol mindhárom résztvevő ország bemutatta az előzetesen otthon elkészített feladatát. Ezt követően a diákok az iskola melletti hatalmas kalandparkban különböző akadálypályákat teljesíthettek 5-10 méter magasságban, amit nagyon élvezett mindenki. Mindeközben a tanárok meetingen vettek részt

Pénteken Portugaleteben tettünk kirándulást, ahol megtekintettük a világörökség részeként számon tartott Vizcaya-hidat, ahonnan 45 méter magasságból megcsodálhattuk többek között az Atlanti-óceánt. Látogatást tettünk a Polgármesteri Hivatalban, ahol először egy drogprevenciós előadást hallgathattunk meg, majd a polgármester asszony személyesen köszöntötte a csoportunkat, illetve a helyi médiumok jelenlétében átadta okleveleinket.
Azt ezt követő szabadidőnkben sétát tettünk a városban, melynek során útba ejtettük a San Mames stadiont és a Guggenheim Múzeumot. Élményekkel teli nappal zárhattuk utazásunkat.