Erasmus+ KA2 – Lengyelország 2022.09.24.-10.02

2021-1-FI01-KA220-SCH-000027710
Lengyelország – Blaszki
2022.09.24-10.02.

Az Erasmus+ KA2 PLAY projekt keretében iskolánk 6 tanulója – Kovács Fanni, Mihut Kimberly, Szabó Liliána Mónika, Barabás Szabolcs Szilveszter, Pál Miklós Albert, Pákozdi Péter-, és 2 tanára – Mák Beáta és Jánosi László Dávid – indult zöld utazás keretében vonattal Lengyelországba, Blaszki városába.

Az utazást a zöld utazásnak köszönhetően megszakítva, egy napot Varsó városában tölthettek, és utána indultak tovább a találkozó helyszínére.

Az első napon találkoztunk a projektben résztvevő többi csoporttal, a lengyel, a görög, a portugál, a finn és a török diákokkal és pedagógusokkal.

Megtekintettük az ismeretlen katona síremlékét, majd egy rövid sétát tettünk Varsó óvárosában. Innen busszal Blaszki városába indultunk, ahol a szállásadó családok várták a gyerekeket, majd mi is elfoglaltuk a szállásunkat Kalis városában.

Hétfő reggelén Blaszkiba utaztunk, a Powiatowy Zespól Szkól-ba, ahol 9:30-tól ünnepélyes megnyitón vettünk részt. A lengyel Himnusz és a köszöntők után bemutatkoztak az iskolák, majd vendéglátóink Adam Miczkiewicz romantikus jelenetével kedveskedtek nekünk. A tízórai elfogyasztása után bemutatták az iskolát, néhány tanórába is betekintést nyerhettünk, és megcsodálhattuk az iskola virágoskertjét is. A délelőtt hátralévő részében drámajátékokon keresztül ismerkedhettek meg egymással a gyerekek és a vállalkozó kedvű tanárok. Ebéd után egy meeting következett, melyen a ráhangolás után a diákok csoportokat alkotva elkezdtek egy történetet írni. Új élményekkel gazdagodva térhetett vissza mindenki a szállására.

A keddi nap a helyi színház megtekintésével kezdődött, ahol a színház igazgatója tartott tájékoztatást arról, hogyan működik a teátrum, milyen darabokat adnak elő. A technikai megoldásokba is betekintést nyerhettünk, a színpadon kipróbálhattuk a kellékeket és benézhettünk a színfalak mögé. A program a városi múzeum látogatásával folytatódott. Képet kaptunk a lengyel történelemről, illetve a technikai fejlődésének állomásairól. Ebéd után visszatértünk az iskolába, ahol a gyerekek ismét csoportokban, közös ötletekkel építették tovább képzeletbeli történetüket. Ismét új tapasztalatokkal és élményekkel térhetett a szállásra mindenki.

Szerdán ismét egy kellemes színházlátogatással kezdtük meg a napot Wroclaw városában. A színházban két csoportra osztották a gyerekeket, akik egy drámapedagógus segítségével különböző gyakorlatokat végeztek. Ebéd után városnéző sétára indultunk, melynek keretében megnéztük a helyi nevezetességeket. A napot egy szabad, kötetlen programmal zártuk a helyi plázában, ahol ajándékokat tudtunk vásárolni. Kissé fáradtan, de élményekkel telve utaztunk vissza a szállásunkra késő este.

A csütörtöki napot ismét az iskolában kezdtük, ahol a tanulók folytatták a történet írását. Következő állomásunk a városházára vezetett, ahol a Polgármester Úr köszöntötte a jelenlévőket, majd bemutatták a csoportokat. Az uzsonna után egy rövid szabadprogram következett, majd egy helyi szabadidős parkba látogattunk el, ahol nagyszerű megvendégelésben volt részünk. Itt ebédre elfogyasztottuk a gyerekek által készített grillezett ételeket és süteményeket a szabadban. A délután hátralévő részében különböző szabadidős tevékenységekben és sportjátékokban mérték össze tudásokat a különböző országok. Egy hosszú és fárasztó nap után mindenki boldogan tért haza a szállására pihenni.

A pénteki napon ismét ellátogattunk az iskolába, ahol a tanulóink tovább folytatták a felkészülést a végső produkciókra. Miután mindenki sikeresen felkészült és megtanulta a szövegét, kezdetét vette a próba. A csapatok egyesével előadták a rövid darabot, amelyet a napokban írtak meg. A darabot a helyi segítő felvette, így a későbbi mobilitások során diákjaink folytatni tudják azt.

Ezután következhetett a magyar csapat előadása. Szerencsére minden adott volt, hogy egy jól kivitelezett és profi munkát láthassunk. A magyar csapat előadása után megtekinthettük a portugál csapat előadását is. Ezek után ismét ebédelni indultunk, ahol megkaptuk az okleveleket és elfogyasztottuk az ebédünket. A délután hátralévő részében igyekezett mindenki felkészülni a másnapi utazásra. Az este folyam a helyi iskola tanárai és a fogadó szülők vendégeltek meg minket Kalisz egyik legszebb éttermében. A remek vacsora után búcsút vettünk egymástól és mindenki nyugovóra tért. Elmondható, hogy rengeteg tapasztalattal és élménnyel zárult az utolsó napunk is.