Erasmus + KA2 – Lettország – 2023.05.07.-05.13.

„Read, enjoy and develop yourself”
2020-1-NO01-KA229-076515_5
Helyszín: Lettország / Ventspils
Időpont: 2023.05.07-13.

2023.05.07-13. között iskolánk öt tanulója – Bun Fruzsina, Tóth Anna, Kalmár Zita Kinga, Szabó Petra Julianna, Hunya Balázs- és három tanára – Szabóné Csendes Ildikó, Erdélyi Lajosné, Zsilinszki-Kutasi Angéla – Erasmus+ KA2 projekttalálkozón vett részt Lettországban Ventspils városában, a READY projekt keretében.

Vasárnap a kora reggeli indulás után repülővel, varsói átszállással érkeztünk Rigába, Lettország fővárosába, majd utaztunk különjáratos busszal Ventspilsbe, ahol már vártak minket a fogadó családok.

A hétfői nap délelőttjén a bemutatkozásé és a nemzetek közötti ismerkedésé volt a főszerep különböző interaktív feladatok végrehajtásával.

Ebéd után városnézésre indult a nemzetközi csapat a litván fogadók kalauzolásával.

Kedden délelőtt az előzetes feladatként kapott olvasmány, a The Giver (Az emlékek óre) feldolgozásáé volt a főszerep. Vegyes nemzetközi csoportokban tevékenykedve, irányított kérdésekre válaszolva kezdték a regény feldolgozását, majd plakátokat készítettek a feladatokhoz kapcsolódóan.

Délután a Víziumhoz látogattunk el, mely Ventspilsben egy Tudományos Központ. Itt több, mint 80 interaktív kiállítás, tudományos bemutatók, laboratóriumok, konferenciatermek, tantermek és műszaki alkotóműhelyek állnak a látogatók rendelkezésére, amelyek bemutatják a fizikát, a kémiát és más természettudományokat. A résztvevők különböző szimulációs játékokat próbálhattak ki.

A szerdai nap a kirándulás napja volt. Reggel buszra szálltunk és elmentünk Kuldiga városába, ahol először kisvonatból megnézhettük a város fontos helyszíneit. Ezután a város történetét interaktívan bemutató múzeumában töltöttünk érdekes időt. A szabadidő keretében ellátogattunk a kuldigai vízeséshez, majd egy finom ebéd után továbbindultunk Alsunga településre. Itt tradicionális süteményt készíthettünk, majd a helyi népviseletbe öltözött hölgyek énekeltek és táncba vitték a nemzeteket. Innen a Jürkalne-hez mentünk, ahol megcsodálhattuk a Balti-tengert. Élményekkel és sok fotóval gazdagodva tértünk vissza Ventspilsbe.

A csütörtöki napot a diákok az iskolában töltötték, folytatták a The Giver regény feldolgozását interaktív formában. A tanárok – szintén az iskolában – workshopon mutatták be egymásnak a kötelező olvasmányok feldolgozásának menetét országaikban. A délutáni szabadidő alatt megtekintettük a Livonian Order Castle-t. A diákok este egy zenés, szórakoztató pizza partyn vettek részt.

A pénteki, utolsó napunkat a Craft House-ban kezdtük, ahol betekinthettünk a régmúlt idők lett iskolai életébe. A „tanítónk” szemléletesen elmondta, hogyan zajlott abban az időben a tanítás. Milyen szigor volt, és milyen büntetés járt a renitens tanulónak. Az óra után visszatértünk az iskolába, ahol az előző napok eseményeiről egy videót néztünk meg. Kihirdették a heti feladatok eredményeit is. Ebéd után a Certificate ceremónia következett, majd elbúcsúztak egymástól a nemzetek tanulói. Sok élménnyel gazdagodva indultunk másnap a korai órákban haza.