Erasmus+ KA2 – Törökország 2022.03.14-18.

Erasmus+ KA2 – Törökország
„Playing with the Play”
2021-1-FI01-KA220-SCH-000027710
Törökország – Manavgat
2022.03.14-18.

Közel féléves várakozás után indult útjára az Erasmus+ 2021-1-FI01-KA220-SCH-000027710 projekt, mely során őt napos találkozóra indult a törökországi Manavgat városába iskolánk három oktatója: Erdélyi Lajosné projektvezető, Zsilinszki-Kutasi Angéla, és Mák Beáta.

A pályázat projektcíme „Playing with the Play”, témája a drámapedagógia, színházi játék. A projektpartnerek, Lengyelország, Magyarország, Finnország, Görögország és a házigazda Törökország partneriskolái képviseltették magukat 2022. március 14-18 között, kivéve portugál partnert, akik a vírushelyzet miatt maradtak távol.

2022. március 14-én, kora reggel indultunk Budapestre a repülőtérre, ahol felszálltunk a Budapest-Isztambul járatra. Kellemes repülőút után földet értünk, majd átszálltunk az Isztambul –Antalya repülő járatra. Török vendéglátóink vártak ránk, akik managvati szálláshelyünkre vittek bennünket.

Másnap, reggeli után megérkeztünk a Manavgat Anadolu Imam Hatip Lisesi középiskolába, ahol az igazgatói nyitóbeszéd és a kávészünet után megbeszélést tartottunk a projectben részt vevő partnerekkel. Egyeztettük az eddigi tapasztalatainkat és szó esett a következő találkozásról is.

A megbeszélés után megcsodálhattuk az iskola tanulóinak néptáncát., majd látogatást tettünk Manavgat Országos Oktatási Igazgatóságán, ahol finom török kávéval és teával kínáltak bennünket. Ebéd után meglátogattuk a Manavgat –vízesést, majd visszatértünk a szállodába.

A következő napon a szálloda tárgyalójában folyt a munka, bemutatót tartottak a partneriskolák országukról, városukról és iskolájukról. A megbeszélés és az ebéd után ellátogattunk a Side Múzeumba és az Antik Színházba, ahol megcsodálhattuk az antik görög művészet, a hellenizmus emlékeit. Varázslatos hajókirándulást tettünk a Földközi-tengeren, így a vízről is megtekinthettük az ókori építészet remekeit, majd visszatértünk szálláshelyünkre.

A harmadik nap reggelén Antalya-ban az Állami Színházak Főigazagtóságára mentünk, ahol a színház igazgatója tartott tájékoztatót, majd átsétáltunk a színház épületébe, ahol bepillantást nyerhettünk az intézmény munkájába, a kulisszák mögé is. A drámai előadásokon kívül balett, opera és musical előadások is szerepeltek a repertoáron.  Az ebédet Antalya óvárosában költöttük el, miután megtekintettük és érezhettük a városrész hangulatát. Utána borzongva figyeltük a Düden-vízesést, majd visszatértünk Manavgat városába a szállásunkra.

A következő napon a szálloda tárgyalótermében megbeszéltük a projekt megvalósítandó feladatait, a projekt következő lépéseit. Este egy tradicionális búcsúvacsorán vettünk részt.

Az utolsó napon elköszöntünk Manavgattól. Vendéglátóink busszal az antalyai repülőtérre szállítottak bennünket, ahol felszálltunk az isztambuli repülőjáratra. Isztambulban némi várakozás után a budapesti repülőre ültünk, s a menetrendnek megfelelő időpontban földet értünk fővárosunkban.

Élményekkel és tapasztalatokkal gazdagon érkeztünk haza, várjuk a projekt folytatását.