Erasmus + KA2 – Portugália – Madeira – 2023.02.05.-02.12.

„Read, enjoy and develop yourself”
2020-1-NO01-KA229-076515_5
Portugália – Madeira / Funchal
2023.02.05-12.

2023.02.05-12.. között iskolánk öt tanulója – Nagy Lilien Enikő, Tóth Brigitta, Demcsák Mariann, Gulyás Zoé, Varga Ramóna- és három tanára – Fábián-Marozs Anett, Erdélyi Lajosné, Zsilinszki-Kutasi Angéla – Erasmus+ KA2 projekttalálkozón vesz részt Portugáliában Madeira gyönyörű szigetén, Funchal városában, a READY projekt keretében.

A hosszú vasárnapi utazás után kipihenten kezdtük a hétfői napot. A köszöntő után az országok iskoláinak és azok tanulóinak bemutatkozása következett, majd az iskola körbejárása a helyiek vezetésével. Ebéd után a csapatok interaktív városnézésre indultak, majd mindenki hazatért a családokhoz.

A kedd délelőtt munkával telt. Workshopon vettünk részt az eLibrary témában, a Kahoot segítségével dolgoztuk fel a tudnivalókat. Majd érintőlegesen megismerhettünk pár online alkalmazást, mint például a calameo.com, flip.com, és a padlet.com.

A Calameo egy egyszerű publikációs platform a dokumentumok megosztására és közzétételére. Különféle dokumentumok egyszerű feltöltésére, jelentések, magazinok, katalógusok, brosúrák stb. létrehozására és online közzétételére alkalmas.

A Flip egy ingyenes „videó megbeszélő” alkalmazás, ahol a kíváncsi elmék kapcsolatba lépnek egymással, rövid videókat osztanak meg, és együtt tanulnak. Használhatjuk a Flip funkciót egy csoport létrehozásával, és meghívhatunk másokat is.

A Padlet digitális anyagok gyűjtésére alkalmas felület.

A délután kirándulással telt. Busszal felmentünk a Monte Palace Tropical Garden-hez, amely egy ámulatba ejtő kert gyönyörű növényekkel, szobrokkal, flamingókkal, hattyúkkal, kacsákkal, teknősökkel, tóban úszkáló halakkal. A kert után libegőre szállva jutottunk le a hegyről a tengerpartra.

A szerdai mai nap a kirándulásé volt. Buszunk először a Levada Vereda dos Balcoes-hez vitt minket. A Vereda dos Balcões egy 1,5 km hosszú (+1,5 km visszaút) kis túraútvonal, amely elvezetett a Miradouro dos Balcões-ről nyíló kilátóhoz.

A túra után a Camara de Lobos halászfalu feletti tengerparti sziklákhoz utaztunk, ahol az üvegpadlós kilátóból nézhettünk le Madeira legmagasabb tengerparti szikláról, melyek 580 méterre emelkednek a falu fölé.

Ezután egy gyönyörű helyen megebédeltünk, majd elbuszoztunk Santana városába, ahol megnéztük a tradicionális madeirai házakat.

Innen Madeira legkeletibb részéhez utaztunk, amelyet járművel el lehet érni. Innen közelebbről átláthattunk a Kopár-szigeteket -Desertas Islands-, amelyek a Madeira-szigetek csoportjának tagjai. A csoport három szigete Madeira keleti végpontjától, a Szent Lőrinc-félszigettől mintegy 21 km-re sorakozik.

Innen utunk Garajau településre, a Krisztus király szoborhoz vezetett. Kellemesen elfáradva, élményekkel telve tértünk vissza az iskolához, ahonnan mindenki hazaindult a fogadó családokhoz.

A csütörtöki nap az aktív sport jegyében telt. Délelőtt a bátor úszni tudó tanulók vízre szálltak, és az óceánban kajakoztak. A délután is vízen telt. Katamaránon delfin és bálnalesre indultunk, és közel három órás kiránduláson vettünk részt. Olyan szerencsések voltunk, hogy láttunk delfineket és bálnákat is, majd a bátrak úszhattak is az óceánban.

Péntek délelőtt kreatívkodtunk a 3D Art Múzeumban.

Délután készülődtünk a záró ceremóniára. A diákoknak egy kisfilmet kellett készíteni, mi történt velük Madeirán ezen a héten. A ceremónia egy kvízzel vette kezdetét, amely Madeiráról szerzett ismereteket mért fel, majd a kisfilmeket mutatták be a csapatok.
Ezután ünnepélyesen egyesével mindenki megkapta Certificate-jét, majd egy madeirai tradicionális táncokat bemutató folklór műsort élvezhettünk, melybe a tanulókat is bevonták a táncosok. A napot egy közös vacsorával zártuk, amelyen a fogadó családok is részt vettek, így megismerhettük őket. Élményekkel teli héttel vagyunk gazdagabbak