Erasmus+ KA2 – Törökország – 2022.02.20-02.26

Erasmus+ KA2 – Törökország
„EACH PUPIL IS A PIGEON OF PEACE”
2019-1-PL01-KA229-064904_2
Helyszín: Törökország / Antalya
Időpont: 2022.02.20-02.26.

Vasárnap reggel korán indultunk vonattal a budapesti Liszt Ferenc repülőtérre. Az ellenőrzések alatt semmi probléma nem akadt. 14:45-kor indult a repülő Isztambulba. A 2 órás repülést nagyon élveztük, rengeteg szép dolgot lehetett látni az ablakból. 18:45-kor értünk Isztambulba a repülőtérre. Itt elbúcsúztunk a másik csapattól. Az Antalya-i gépre körülbelül egy órát kellett várnunk, az időt addig vásárlással illetve nézelődéssel töltöttük el a reptéri boltokban. Az Antalya-i gép 20:15-kor indult, élmények nélkül sem maradtunk, hiszen minden város ki volt világítva, ami csodálatos látványt nyújtott nekünk. A gép 21:30-kor landolt az Antalya-i reptéren, itt a programszervező várt minket egy kisbusszal, hogy elvigyen a szállásra. Körülbelül fél órát utaztunk, ami nagyon gyorsan eltelt .A szállásra érve mindenki megkapta a saját szobakártyáját és nyugovóra tért.

Az első nap korán keltünk, megreggelizünk és egyből az iskolába mentünk, ahol  minden ország diákjai tettek fel különböző kérdéseket a tanároknak, illetve a prezentációkat mutattuk be, ezek után játékos feladatok voltak. Délben elhagytuk az iskolát, majd egy étteremben ebédeltünk meg. Ebéd után visszavittek a szállásra, ahol szabadprogram volt, ezt az időt mi városnézéssel töltöttük el. A hotelbe visszatérve megvacsoráztunk, és kipihentük a fárasztó napot.

Második nap a reggeli után ismét az iskolába mentünk, ahol a lengyel tanulók bemutatták az országuk táncát, a bemutató után mi is csatlakoztunk, hogy elpróbáljuk a táncot. Ez után a tanulóknak egy memória és egy ismerkedős játékban kellett részt venniük, a játékok után az iskolában ebédeltünk. Ebéd után elvittek minket egy vízeséshez, ahol rengeteg élményt szereztünk. Ez után az ottani iskola diákja körbevezetett minket Antalya belvárosában, rengeteg látványos épületet láttunk. A kis túra után 3 órás szabad program volt, ez idő alatt körbe néztünk a helyi bazárokban és még egy plázába is bementünk. A szabad program után visszavittek bennünket a hotelbe. Pihentünk egy kicsit, majd lementünk vacsorázni. A vacsorát a szállodában lévő étteremben fogyasztottuk el.

Harmadik napon reggel korán indultunk. A célállomás egy Antalya melletti kis város volt, ahol ókori épületek és színházak voltak, ezeket látogattuk meg. Az ókori oszlopok szinte a tenger partján helyezkedtek el, ami csodálatos látványt illetve kilátást biztosított. Az ebédet egy kis étteremben fogyasztottuk el, ami egy folyó mellett helyezkedett el. Az étterem nagyon hangulatos volt és az étel is ízletes. Ebéd után újra elindultunk egy másik színházhoz, és egy kis múzeumhoz. A látvány itt is leírhatatlan volt. A kirándulás után elbúcsúztunk a helyi tanároktól és visszatértünk a szállásra, itt kipihentük magunkat és megvacsoráztunk. Vacsora után a lementünk a tengerpartra sétálni.

Negyedik napon az utazás előnyeiről illetve hátrányairól kellett „vitatkozni”. A program hangulata olyan volt, mintha egy televíziós showba csöppentünk volna. A zsűriben a lengyel, a román és a magyar angoltanárok voltak, akik egy döntetlent ítéltek mindkét fél javára. Az ebédet ismét az iskolában fogyasztottuk el, ebéd után visszatértünk a szállásra és szabad programok voltak, ezt az időt szintén városnézéssel és vásárlással töltöttük el. A tanárokat egy étterembe vitték, a tanulók pedig közösen ettek a szállodai étteremben. Vacsora után mindenki nyugovóra tért.

Az ötödik, „utolsó” napon későn keltünk, és reggeli után elmentünk a tengerpartra. Az egész délelőttöt itt töltöttük el. Egy órakor jött értünk a busz, ami elvitt minket az iskolába, itt elmondták a programzáró beszédet, minden ország adott hazai termékeket egymásnak. Készült egy utolsó csoportkép és mindenki megebédelt az iskolában utoljára. Az ebéd után visszatértünk a hotelbe és egyből mentünk vissza a tengerpartra. A bátrabbak belemerészkedtek a hideg tengervízbe. A fürdő után mindenki visszament a szobájába és felöltözött az utolsó vacsorára, melyet együtt fogyasztottunk el a külföldi tanulókkal. Vacsora után elbúcsúztunk egymástól és mindenki visszatért a szobájába összepakolni és kipihenni magát.

Az utolsó nap 5 órakor keltünk, 6 órára jött értünk a busz, amivel kimentünk az Antalyai reptérre. A reptéren megreggeliztünk és felkészültünk az utazásra. A gép 8:40-kor indult Antalyaból és 9:55-re értünk Isztambulba, itt körülbelül 5 órát vártunk a budapesti gépre, ezt az időt vásárlással és beszélgetéssel töltöttük el. 13 óra körül megérkezett a másik csoport is, és együtt mentünk a Budapestre tartó géphez. Az ellenőrzésekkel itt sem volt probléma. 14:25-kor indultunk Isztambulból és 14:35-re értünk Budapestre. A vonat 15:43-kor indult és 18:40-kor szálltunk le Békéscsabán. Mindenki nagyon jól érezte magát és nagyon köszönjük ezt a kiutazási lehetőséget!