Erasmus+ KA2 – Görögország

“Be the change you want to see”
Görögországi projekttalálkozó
2019. március 17-24.
Erasmus Pluszos élményeim

Az elmúlt évek folyamán többször is volt lehetőségem Erasmus programban rész venni. Egyszer Törökországban egy egyhetes programban vehettem részt, legutóbbi alkalommal pedig Görögországban töltöttem szintén egy hetet három tanárommal és öt diáktársammal.

A programban diáktársaim és én görög családoknál voltunk elszállásolva.

Vasárnap hajnalban indultunk el Kilkis irányába Budapest és Thessaloniki városát érintve.

Délben érkeztünk meg a fogadócsaládokhoz, a tanárok pedig a hotelbe. Aznap este elhelyezkedtünk a szálláson, és megismerkedtünk a fogadócsalád tagjaival, valamint a helyi háztartási szokásokkal, apróbb életviteli különbségekkel.

A hétfői napon, ami utazásunk második napja volt, Kilkis 3. iskolájában vehettünk részt több előadáson, tanítási órákon, amik jól demonstrálták a részt vevő diákok nyelvtudását, az iskolához és tanuláshoz való viszonyát, valamint a helyi iskola felépítését.

A harmadik nap folyamán szintén érdekes előadásokat hallgathattunk meg más tanároktól és diákoktól, utána pedig Kilkis cseppkőbarlangjába mentünk el.

A negyedik napon meglátogattuk a Meteora gyönyörű hegyeit és látványosságait.

Ötödik napunkon Vergiába látogattunk el, ahol egy érdekes archeológiai múzeumot néztünk meg.

A hatodik napunk Thessalonikiben telt el, ahol szintén archeológiai múzeumot nézhettünk meg, majd délutánunkat vásárlással tölthettük. Ezen az estén esett meg a búcsúvacsora is, ahol finomabbnál finomabb ételeket kóstolhattunk meg, és más nemzetek néptáncait láthattuk/próbálhattuk ki.

A hetedik napon búcsúztattuk a többi nemzetet, és mivel mi a nyolcadik napon utaztunk haza, hetedik napunkat Halkidikin, Parálián töltöttük, megnéztük a tengert, kagylókat gyűjtöttünk, ott is ebédeltünk, és egy kiadós kávézás után visszautaztunk Kilkisbe.

Nyolcadik napunkon utaztunk haza Thessaloniki repülőteréről.

Összességében szerintem ez az utazás mindenki számára egy felejthetetlen élmény marad. Nem csak emlékeket, hanem új barátságokat is kötöttünk és ezek mellett fejlesztettük nyelvtudásunkat is.

Személy szerint én bátran fogom ajánlani diáktársaimnak, hogy vegyenek részt ilyen programokon, hisz sosem tudhatjuk, hogy lesz-e még lehetőségünk ilyen utazásokra.

(Csuvarszki Andrea és Szabó Dominika 11.C osztályos tanulók élménybeszámolója)

A résztvevő diákok:

Csuvarszki Andrea 11.C

Szabó Dominika 11.C

Kovács Vivien 12.C

Lipták Lilla 12.C

Gál Anikó 12.D

Varga Mercédesz 12.D

A felkészítő és kísérő tanárok: