A Tempus Közalapítvány (TKA) 2025. szeptember 24-én nagyszabású szakpolitikai rendezvényt és kommunikációs tréninget tartott a budapesti D50 Hotel és Rendezvényközpontban, „Digitális dimenziók az Erasmus+ és Európai Szolidaritási Testület programokban” címmel, melyen Mónika Erdélyi Lajosné és Kutasi Angéla E+ KA2 projekteket koordináló oktatóink vettek részt.
A rendezvény célja a 2023–2025 között támogatást nyert és futó projektek pályázóinak ösztönzése volt a szakmai párbeszédre és az együttműködésre, valamint inspiráló kommunikációs ötletek és gyakorlati segítség nyújtása a digitalizáció témakörében.
A szakmai nap fókuszában a digitalizáció és a digitális átállás állt, amely kiemelt prioritás az Erasmus+ és az Európai Szolidaritási Testület programokban, hozzájárulva a modern oktatáshoz és a hatékony kommunikációhoz.
A délelőtti plenáris részt a Tempus Közalapítvány vezetőinek köszöntője és szakmai előadásai nyitották meg. Verses István, az Erasmus+ és felsőoktatási nemzetköziesítési igazgató köszöntőjét követően Szabó Csilla, kommunikációs igazgató a digitális dimenziók szerepét mutatta be a két európai program kommunikációjában.
A délelőtti program központi eleme Szőke Johanna tanártréner és oktatási szakértő előadása volt „Digitális átállás az oktatásban – Stratégia és szemléletváltás” címmel. Az előadás a 21. századi készségekre, az MI-tudatosságra és a digitális kompetenciák fejlesztésére helyezte a hangsúlyt, mint a jövő tanulásának alapvető elemeire.
Az ebédszünetet követően a résztvevők két idősávban, párhuzamos szekciókban és workshopokban mélyíthették el tudásukat és oszthatták meg tapasztalataikat. A tematikus workshopok a projektkommunikáció gyakorlati oldalára fókuszáltak:
* Kreatív szövegírás és kreatív kommunikáció (Küri Attila, Vantgard Digital Kft.)
* Mesterséges intelligencia a projektkommunikációban – kreatív eszközök, gyakorlati példák (Szőke Johanna) (Figyelemre méltó, hogy ez a workshop a nagy érdeklődés miatt gyorsan betelt.)
* Vizuális kommunikáció és storytelling (Sebestyén Szilvia, Tempus Közalapítvány)
Ezek mellett mindkét délutáni blokkban helyet kapott a „Digitális sikertörténetek” szekció, ahol a különböző szektorok – felnőtt tanulás, felsőoktatás, Európai Szolidaritási Testület, köznevelés, szakképzés, sport – kiemelkedő projektjeit mutatták be a pályázók.
Néhány inspiráló projektpélda:
* Bristol School Kft. (Felnőtt tanulás): Projektjük a nyelviskola digitális átállását és a tanárok digitális kompetenciáinak fejlesztését segítette elő, lehetővé téve a földrajzi korlátok leküzdését.
* Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem (Felsőoktatás): A „BESPOKE” projekt a digitális pitch-típusú prezentációs készségek fejlesztésére fókuszált, növelve a hallgatók foglalkoztathatóságát az európai munkaerőpiacon.
* Nagykanizsa Központi Óvoda (Köznevelés): A 2025-ben Erasmus+ Nívódíjjal elismert projektjük a digitális kompetenciák és a környezettudatos gondolkodás fejlesztésére irányult nemzetközi együttműködés keretében.
* Veszprémi Honvéd Sportegyesület (Sport): Szintén Nívódíjas projektjük a tájékozódási futás szabadidősport kapacitásának fejlesztését célozta önkéntesek képzésével, különös hangsúlyt fektetve a digitális megoldások alkalmazására.
A rendezvény a digitális átállás gyakorlati és stratégiai kérdéseire koncentrálva sikeresen ösztönözte a résztvevőket a közös gondolkodásra és a hatékony projektkommunikáció elsajátítására.
Digitális dimenziók az Erasmus+ és Európai Szolidaritási Testület programokban
Categories:
Related Post
Szakmai gyakorlat Máltán – 2024. február 18. – 2024. március 17.Szakmai gyakorlat Máltán – 2024. február 18. – 2024. március 17.
2024. február 18. és március 17. között 5 diák töltötte egyhónapos szakmai gyakorlatát Máltán a 2023-1-HU01-KA121-VET0000146600 számú “Európa körül a Kerivel” című Erasmus+ pályázat keretein belül. A pályázatban részt vevő
Szakmai gyakorlat ValenciábanSzakmai gyakorlat Valenciában
2023. március 5. és április 4. között iskolánk 12 tanulója vesz részt szakmai gyakorlaton Valenciában Spanyolországban az Erasmus+ 2020-1-HU01-KA116-078135 „A Keri feltérképezi Európát” pályázat keretein belül. Antal Dóra (1/13/A) kereskedő
A Keri feltérképezi Európát – ValenciaA Keri feltérképezi Európát – Valencia
2020-1-HU01-KA116-078135 „A Keri feltérképezi Európát” A programban részt vevő, 12 diákhoz sorrendben, a gyakorlati hetekben; Kis Gabriella, Molnár Erika, Szlatki Dániel és Demóné Vig Gyöngyi oktatók látogattak el Valenciába, ők

