Kirándulások Tanulmányi kirándulás Budapesten

Tanulmányi kirándulás Budapesten

2022. október 27-én a 11/A és a 12/A osztályok tanulmányi kiránduláson vettek részt Budapesten osztályfőnökeikkel és osztályfőnök helyetteseikkel. Az útról következzen saját beszámolójuk:

Reggel a 7:20-as vonattal indultunk útnak. Megérkezésünk után a Néprajzi Múzeum irányába vettük utunk. Sétánk során a Hősök terét is megtekintettük. A múzeum új épülete a Városliget szélén található, melynek látványos, közel félmillió pixelből kialakított homlokzati díszítése, messziről oda vonzza a tekinteteket.

Látogatásunk egyik fő látnivalója a századfordulós Budapestet bemutató, 55 m2-es, több mint 6.000 épületből álló léptékarányos városmakett, melyet AR technológiával felszerelt „okostávcsővel”, tabletek segítségével is felfedezhettünk. Az épület főlépcsője mentén mintegy 4000 műtárgyat felvonultató, Kerámiatér  volt látható. A két részből álló kiállításban a kerámiatárgyak a múzeum gazdag magyar és nemzetközi gyűjteményeibe engedtek betekintést.

A kiállítások megtekintése után az épület körül újonnan kialakított  hangulatos sétányon, a Városligeti Promenád területén tettünk egy sétát.

Túránk fő látnivalója a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum volt. Azonban nem hagyhattuk ki, hogy ha csak kívülről is de közelebbről szemügyre vegyünk Vajdahunyad várának kettő elemét az épületegyüttesből: a Jáki kápolnát és a Magyar Mezőgazdasági Múzeumot.

Több állandó kiállítást tekintettünk meg, ahol a kereskedelmi részen megismerkedhettünk a mérésügy, a vásárok és a vásározás történetével. Emellett betekintést nyertünk a kereskedelmi szakoktatás mindennapjaiba, valamint korabeli üzletek és kirakatok hangulatába. Vendéglátás-történeti állandó kiállítás részeként, a 19. század végi és 20. század eleji otthoni és hivatásszerű hazai vendéglátás tereit tekintettük meg. Megelevenedet egy korabeli szálloda, egy kávéház és egy étterem, továbbá egy cukrászda cukrászműhellyel és egy középpolgári család otthona is.

Délután a 16:12-es vonattal indultunk vissza, kissé fáradtan de új ismeretekkel, élményekkel gazdagodva Békéscsabára.