A projekt célja
Iskolánk ERASMUS+ mobilitásai között a legnagyobb részarányban a szakképzésben tanulók rövid távú tanulási célú kiutazása képviseli magát. Intézményünkbe közel 750 nappali képzésben résztvevő diák jár, akik egyre nyitottabbak a külföldi szakmai gyakorlati lehetőségek irányába. A sok pozitív visszajelzés hatására a diáktársak motiváltsága évről évre nő, vannak olyan célországok, ahova többszörös a túljelentkezés. Célunk, hogy a hazai gyakorlati tapasztalatszerzést kibővítsük az Európai Unió területére is. Fókuszpontba került az új, hasznos szakmai készségek tanulása, innovatív módszerek elsajátítása. Minden, a mobilitás során szerzett tapasztalat segíti diákjainkat a szakmaszerzésben, az önálló élet sikeres megkezdésében. Ilyen például a kereskedő és webáruházi technikus tanulóink munkaköréhez kapcsolódó digitális technológiai és IT ismeretek. A mobilitás során diákjaink olyan alkalmazásokat sajátítottak el, amit a továbbiakban is tudnak használni az online áruház működtetése során.
A tanulói mobilitások mellett – a nemzetköziesítés érdekében – az intézmény munkatársait is széles körben bevonjuk az ERASMUS+ által támogatott szakértői kiutazásokba, akik nyitottak a Z generáció tanításához szükséges új módszerekre. Pozitívumként említhető, hogy ebben a tanévben az Innovatív Képzéstámogató Központ (továbbiakban IKK) több ágazati továbbképzést is tartott, ahol kollégáinknak is lehetősége volt külföldi tapasztalataikat megosztani a témával kapcsolatban.
A résztvevők megfigyelése alapján, az Európai Unióban ma már nemcsak a környezetvédelem kerül előtérbe, hanem az egészséges életmód is egyre nagyobb figyelmet kap. Például minőségi alapanyagot dolgoznak fel, új sütési, főzési, tartósítási eljárásokat alkalmaznak. A megfigyelések alapján a hazaérkezést követően két kollégánk is diplomamunkáját az egészséges életmód témaköréből írták, belefoglalva külföldi tapasztalataikat.
Támogatjuk munkatársaink idegen nyelvi kompetencia fejlesztését a külföldi nyelvtanfolyamok által. Ezek a nemzetközi, intenzív képzések motiválóan hatnak rájuk, és további részvételre ösztönzi őket az élethossziglan tanulás jegyében.
A motivációt az is erősíti, hogy az IKK felületen az Oktatói Továbbképzési Rendszerben (továbbiakban OTR) a négyévente legalább hatvan óra továbbképzési óraszám teljesítéséhez az ERASMUS+ keretében szervezett szakértői és tanfolyami tevékenységek is hozzájárulnak.
A disszeminációk alkalmával a résztvevők úgy nyilatkoztak, hogy a mobilitások során megvalósult az európai összetartozás érzése mind a munkahelyen, mind a szállásokon is. Például a diákmobilitás esetében az apartmanokban más nemzetiségű tanulók is megszálltak, így közösen kellett osztozni, együttműködni és folyamatosan kommunikálni más nemzet fiataljaival. A nyelvi kurzuson résztvevők több különböző csoportba kerültek besorolásra, így fejleszthették idegen nyelvi kompetenciájukat és megerősíthették az ugyanazon közösséghez tartozás érzését, és megismerhették a különböző európai kultúrákat.