Osztályfőnöki munkaközösség

„Ha elölről kezdeném a gyermeknevelést,
fenyegetés helyett festegetésre használnám a kezemet,
Példálózás helyett példát mutatnék,
Nem siettetném a gyermeket, hanem hozzá sietnék,
Nem a nagyokost játszanám, hanem okosan játszanék,
Komolykodás helyett komolyan venném a vidámságot,
Kirándulnék, sárkányt eregetnék, réten kószálnék, bámulnám a csillagokat.
A civakodás helyett a babusgatásra összpontosítanék,
Nem erőszakoskodnék a gyerekkel, hanem a lelkét erősíteném,
Előbb az önbizalmát építeném, azután a házamat,
Kevesebbet beszélnék a hatalom szeretetéről,
És többet a szeretet hatalmáról.”  (Diane Loomans) 

Munkaközösségünk célkitűzései:

Az osztályfőnöki órák feladata kiszélesíteni azt a tudást, illetve ismeretet, amelyeket a tantárgyi követelmények megalapoznak. Ezeken az órákon az egész személyiséget fejlesztő nevelő-oktató tevékenység folyik. Célunk, hogy a tanulók – adottságaikkal, belső fejlődésükkel, iskolai és iskolán kívüli tevékenységükkel, szervezett és spontán tapasztalataikkal összhangban – minél teljesebben bontakoztassák ki személyiségüket. A témakörök feldolgozása megalapozhatja a tanulók műveltségét, világszemléletük, világképük formálódását, eligazodásukat szűkebb és tágabb környezetükben.

Az osztályfőnöki tevékenység legfontosabb területe, hogy minél sokoldalúbban, minél teljesebben megismerje az egyes tanulókat, ugyanakkor segítséget nyújtson ahhoz, hogy az osztályok minél jobb közösséggé szerveződjenek. Tanulóink tudjanak különbséget tenni értékes és értéktelen feladatok, kapcsolatok között. A pedagógiai folyamatok során igyekszünk hozzásegíteni diákjainkat ahhoz, hogy felismerjék saját és mások értékeit, fogadják el azokat és a másságot, találják meg saját képességüknek és egyéniségüknek megfelelő szerepüket, helyüket a kisebb-nagyobb közösségekben és a társadalmi munkamegosztásban.

Kiemelt feladatunknak tartjuk:

  • az önismereti tudás bővítését,
  • tanulási technikák, egyéni tanulási módszerek feltárását,
  • társas kapcsolatok harmonikusabbá tételének lehetőségeit,
  • lelki egészség, empátia erősítését,
  • testi egészség fontosságának jelentőségét,
  • viselkedéskultúra mélyítését,
  • hagyományápolást, értékek megbecsülését,
  • társadalmi, gazdasági problémák felismerését, kezelését,
  • felelős állampolgárrá nevelést.

Programok a tanév során:

  • kortárs előadások
  • egészségügyi előadások (védőnő)
  • munkaügyi és fogyasztóvédelmi előadások igény szerint
  • Az iskola bűnmegelőzési tanácsadójának rendhagyó osztályfőnöki órái
  • BSZC Klub foglalkozásai

„Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogy hogyan érezték magukat szavaidtól.”

Carl William Buehner

Osztály

Osztályfőnök

9/A
Békési Zoltán
9/B
Schupkégel Edit
9/C
Nagy Emese
9/D
Pcsolinszky Júlia
9/E
Sajben Gábor
1/9/1
Szabóné Csendes Ildikó
1/9/2
Szamosi Márk
1/9/3
Balog Katalin
10/A
Farkasinszki Adél
10/B
Gera Andrea
10/C
Jenei Mária
10/D
Balázs Katalin
10/E
Láza János
2/10/1
Kovács Sándor
2/10/2
Gellényi Erika
2/10/3
Jurkó Mária
11/A
Moravszki János
11/B
Borbély-Kertes Kata
11/C
Havas Istvánné
11/D
Szlatki Dániel
12/A
Marik László Csaba
12/B
Hegedűs Krisztina Mária
12/C
Dorkó Iván
13/A
Csapó Ágnes
13/B
Bánfi Edina
13/C
Harsányi Márton
2/14/A
Szabó Dezső
2/14/B
Szabó Dezső
KSZ/11/4
Szigetvári Péter Balázs
KSZ/12/5
Kondacs Judit