Beiskolázás Erasmus+ KA2 READY Szardínia 2022.11.06-13

Erasmus+ KA2 READY Szardínia 2022.11.06-13

2022.11.06-13. között iskolánk öt tanulója – Rózsa Lili, Györfi Blanka, Krizsán Ákos, Ivanics Ferenc Dárius, Boros Patrik Valentin- és három tanára – Fábián Ferenc, Erdélyi Lajosné, Zsilinszki-Kutasi Angéla- Erasmus+ KA2 projekttalálkozón vett részt Olaszországban, Szardínia szigetén, Cagliáriban a „Read, Enjoy And Develop Yourself” – READY projekt keretében.

2022.11.06.-07.

Vasárnap keső este érkeztünk Szardínia szigetére, Cagliari városába.

Hétfő délelőtt az iskola épületében gyülekezetünk, majd a szokásos bemutatkozás következett. Megtekintettúk minden ország bemutatóját,  majd a tízórai szünetben finom falatokkal kedveskedtek nekünk az olasz fogadók.

Ezután a tanulók sétát tettek a közeli parkban élvezve a napsütést.

Ez  idő alatt a tanárok csapata megbeszélte a következő projekttalálkozó idejét és programját.

Az ebédet az iskolában fogyasztottuk el, majd délután a főváros, Cagliari egy részének, a Castello negyednek felfedezése következett.

A Castello negyed a város legrégebbi része, amely a kikötőtől egészen meredeken emelkedő domb lejtőjéig húzódik.

Gyönyörű épületeket láthattunk és feledhetetlen kilátásban volt részünk.

A séta sötétedésig tartott, majd mindenki hazaindult a fogadó családokhoz.

2023.11.08.

A második napunk kirándulással telt. Reggel 9 órakor indultunk útnak a Barumini Su Nuraxi kompleum felé külön autóbusszal.

A nuraghek Szardínia egyedülálló épületei és műemlékei. Körülbelül öt évezreddel ezelőtt egy Szardínián egyedülálló civilizáció építette őket. Az egyik leghíresebb régészeti lelőhelyet szakértő idegenvezetővel látogathattuk meg, aki mindent elmesélt nekünk ezekről a gigantikus épületekről és az őket építő emberekről.

Az épületek után ismét buszra ültünk és elindultunk San Sperate városa felé.

Itt van a világ egyik legkülönlegesebb múzeuma. A hangok kertjének hívják.

Ebben a hatalmas, ligetes szabad térben beszélő, muzsikáló, xilofonhangokat adó, suttogó, mormogó, vibráló kőtömbök vannak elhelyezve. Gigantikus faragott tömbök ezek, bazalt, gránit, homokkő, mészkő, mindenféle formában-alakban, nagyságban. Ha gyengéden végigsimogatjuk a felületüket, mindegyik másféle hangot, másféle zenét hallat.

Ezeket a köveket Ebben a házban egy Pinuccio Sciola nevű szobrászművész alkotta, aki egész életében vallotta, hogy a kő nem néma, halott tömb.

Már sötétedett,mire újra Cagliariba értünk, ahol mindenki a szállására indult.

2022.11.09.

A mai nap érdekesen alakult. Amíg délelőtt a tanárok csapata dolgozott, addig a tanulók kirándultak, délután ez a felállás megfordult, és a tanulók dolgoztak, míg a tanárok kirándultak a fővárosban, Cagliáriban.

A workshop témája az olvasási technológiák és az internetes zaklatás volt.

A mai nap ismét kirándulással telt. Úticélunkat másfél óra buszozás után értük el.

Porto Flavia Szardínia délnyugati partja mentén egy bánya, amely a tengerre néz, és lélegzetelállító kilátást nyújt. Ez a sziklába vájt komplexum rendkívüli szépségű tájba és környezeti környezetbe ágyazódik.

A sziklába vájt két alagút egyikén végighaladva, a Nebida-tengerre és a Pan di Zucchero halomra nyíló csodálatos kilátást élvezhettünk. Az útvonalat egy vezetett túrán tettük meg, ahol megismerkedhettünk e rendkívüli mű születésével, történetével és működésével.

Ezután Nebida település parkjában csodálatos tengeri kilátás mellett fogyasztottuk el az ebédre kapott szendvicset.

Kis pihenő után  a Szardíniához tartozó Isola di Sant’ Antioco kis szigete felé vettük az irányt, amely Olaszország egyik legszebb szigete. A szigetet csak egy sekély tengerszoros és a lagúnatavak választják el a szárazföldtől.

Itt bejártuk az Archeologiai és Etnográfiai Múzeumot is.

Kellemesen elfáradva szálltunk buszra és indultunk vissza Cagliáriba.

2022.11.11.

Ma lelátogattunk a tengerpartra, a Spiaggia Poetto-ra. Itt élveztük a napsütést és a hullámzó tengert késő délutánig.

Az iskolában találkoztunk a többiekkel, ahol a helyi szülők készítették a tésztát a vacsorához. Mi is kipróbálhattuk, hogyan kell ezt formázni.

Ezután a végső ceremónia következett, ahol megkaptuk a Certificateket, majd búcsút vettünk a többiektől.

Related Post

Nyílt napNyílt nap

Nagyon sikeres Nyílt napon vagyunk túl! Szombaton igazán sokan ellátogattak hozzánk. Köszönjük! Nem hiába készültek iskolánk tanulói és oktatói, hogy teljeskörű bepillantást nyerjenek az érdeklődő 8. osztályosok és szüleik, hozzátartozóik!