Erasmus+ KA2 – Portugália 2022.11.20.-11.26

2021-1-FI01-KA220-SCH-000027710
Portugália – Lisszabon
2022.11.20-11.26.

2022.11.20-26. között iskolánk hat tanulója – Rózsa Lili, Sárosi Veronika, Szűcs Hajnalka, Tofán Krisztián, Pákozdi Péter, Szamosi Márk- és három tanára – Mák Beáta, Erdélyi Lajosné, Zsilinszki-Kutasi Angéla- Erasmus+ KA2 projekttalálkozón vesz részt Portugáliában Lisszabonhoz közel, Forte da Casa-ban, a “Playing with the play” – PLAY projekt keretében.
Vasárnap hajnalban indultunk Budapestre a repülőtérre. Münchenben történt átszállás után kora délután érkeztünk meg Lisszabonba. A fogadó ország képviselői és a fogadó családok már vártak minket a hotelban. Tanulóink fogadóikkal indultak tovább.

A hétfői napot az iskolában töltöttük, ahol a fogadó ország képviselői zenés műsorral köszöntötték a vendégeket. Később a tanulók közös zenés- táncos drámafoglalkozás keretében egy koreográfiát tanultak meg. Ezután a könyvtárban folytatódott a munka. A diákok megkapták az instrukciókat a Lengyelországban elkezdett színdarab jelenetei folytatásának írásához.

Ebéd után látogatást tettünk a Róta Histórica das Linhas de Torres múzeumban, majd egy erőltetett menetnek beillő túrát tettünk meg a Tejó folyó partjára, a Póvoa Néprajzi múzeumhoz. Jóleső fáradtsággal tértünk vissza szállásunkra.

Kedden a napindító megbeszélést követően tartalmas drámafoglalkozáson vettünk részt, melyet a Forte da Casa művészpedagógusai vezettek sok humorral fűszerezve. Ezt követően az iskolák bemutatkozó videóit tekintettük meg, melyekből megismerhettük azok mindennapjait és városukat.

Ebéd után folytatódott a drámafoglalkozás. Néhány tanuló Napóleon-korabeli katonaruhába öltözött és a színészek szolgáltatta zene mellett vonultak át a drámaterembe. Itt különböző hangszereket ismerhettünk meg, melyek közül néhányat kipróbálhattak a tanulók. Befejezésként egy drámajátékot tekintettünk meg a teátristák előadásában. Míg a tanulók a foglalkozáson voltak,a tanárok a könyvtárban megbeszélést tartottak a projekt megvalósításával kapcsolatban.

Szerdán a napon egész napos kirándulásra indultunk külön autóbusszal. Első célpontunk a főváros, Lisszabon szélén található Belém volt. Ez egy XVI. századi őrtorony. Láthattuk a tengerészzenekar felvonulását, mert éppen egy neves személyiség fogadására készültek. Innen indultunk tovább Cascais-ba, ahol tengerre néző sétányon sétáltunk végig csodálva a kilátást. Ezután Estoril-ba vettük az irányt, amely szintén az Atlanti-óceán partján fekszik. A portugál Riviéra városa kedvelt üdülőközpont, amely hangulatában is őrzi történelmét a 2000 éves római kori épületmaradványokon keresztül a XIX. században épült villákig. A magyar történelem szempontjából érdekesség, hogy a második világháború után itt élt és itt is halt meg Horthy Miklós kormányzó. Következő célpontunkhoz az Atlanti-óceán partján haladva jutottunk el. Ez Európa legnyugatibb pontja, a Cabo da Roca volt. A hely szelleme, az óceán látványa, hangulata mindenkit elbűvölt. Ismét buszra szálltunk és napi kirándulásunk utolsó helyszínére, Sintra-ra indultunk, ahol megnéztük a News múzeumot. A hírközlés fejlődésének folyamatát követhettük végig a kezdetektől napjainkig. Láthattunk történelmi dokumentumfilm részleteket, majd a sporttörténetbe is betekinthettünk. Interaktív játékok segítségével bővíthették tudásukat a tanulók. A városközpontban tett rövid séta után hazaindultunk, majd mindenki hazatért a szállására.

Csütörtökön egész napos kirándulást tettünk a fővárosba, Lisszabon városába, ahol többek között megnéztük a Lisszaboni Nemzeti Múzeumot is. Bepillantást nyerhettünk a város alapításától egészen napjainkig Portugália történetébe. Délután meglátogattuk a Teatro Nacional de São Carlos színházat, ahol betekintést nyerhettünk annak működésébe, a kulisszák mögé is. Új barátra is szert tettünk itt Erdei Klára hegedűművész személyében, aki magyar származású, és a színház zenekarának művésze. Megismerkedésünk után a visszaindulásig velünk volt, és szívélyesen kalauzolt minket a városban, mesélt nekünk történelméről, a mindennapi életről. A karácsonyi vásárt is megmutatta nekünk. Ezúton is köszönjük neki a feledhetetlen élményt!

Péntek délelőtt a gyerekek tovább írták és be is fejezték a történet második felvonását. Közben tanári megbeszélés történt, amelyen a következő találkozó és a disszemináció feladatait egyeztettük. A kész jeleneteket minden csoport előadta. Délután a portugál és a török csapatok adták elő műsorukat, majd zárásként mindenki átvette a részvételt igazoló tanúsítványt.