Filmajánlók


Ezen az oldalon olyan filmeket, kabarékat ajánlunk amik plusz információhoz juttatnak egy-egy tantárgy tanulása során, illetve ezáltal szélesítheted látókörödet az adott témákkal kapcsolatban.

 

A Jelcin-projekt (Spinning Boris)

színes, magyarul beszélő, amerikai filmdráma, 2003

Rendező: Roger Spottiswoode

Főszereplő(k): Liev Schreiber , Jeff Goldblum , Anthony LaPaglia

Három amerikai PR-szakértő igaz története, akiket arra szerződtettek, hogy Borisz Jelcinnek az orosz elnökségért való indulását vezessék.

Valós történet. 1996-ban három amerikai PR-szakértőt felkérnek, hogy - bár teljesen esélytelennek tűnik - meggyőzzék az orosz népet, hogy vessék el a kommunizmust azzal, hogy támogatják Borisz Jelcin indulását az elnöki székért. Joe Shumate (Liev Schreiber) meg akar futamodni és hazamenni, de George Gorton (Jeff Goldblum) és Dick Dresner (Anthony LaPaglia) úgy döntenek, maradnak. De vajon pontosan kinek dolgoznak, és mi a céljuk?

http://www.est.hu/film/20577/a_jelcin-projekt

Tantárgy: marketing, társadalomismeret, gazdasági környezetünk

 

Állami áruház

fekete-fehér, magyar zenés vígjáték, 98 perc, 1952

Rendező: Gertler Viktor

Író: Gádor Béla

Főszereplő(k): Gábor Miklós (Kocsis Ferenc), Petress Zsuzsa (Ilonka), Feleki Kamill (Glauziusz), Latabár Kálmán (Dániel), Turay Ida (Boriska)

Az Állami áruház 1953-ban bemutatott magyar zenés filmvígjáték Gertler Viktor rendezésében. A korszak egyik legsikeresebb filmvígjátékában a néhány mondatos szerepeket is a legnépszerűbb színészek alakították. (forrás: Wikipédia)

Kocsis Ferenc kiváló dolgozót kinevezik az új állami áruház igazgatójává. Ilonka a tehetséges divattervező, Boriska a kedves, Dániel, a túlbuzgó, Klimkó, a konzervatív eladó és Glauziusz bácsi, a lelkiismeretes, becsületes könyvelő segíti munkáját. Ilonkával eleinte inkább csak folyton vitatkoznak, holott mindkettőjük életét a munka tölti ki. A vetélkedésből hamarosan szerelem lesz. Közben Dancs, a régi igazgató elterjeszti a rémhírt, hogy az új szocialista kereskedelem nem képes kielégíteni a keresletet. Rokonaival és barátaival felvásárlási akcióba kezdenek, ami tömeghisztériához vezet. Az új áruház azonban állja a vásárlók ostromát, amíg megérkezik az árúutánpótlás.

http://port.hu/pls/fi/films.film_page?i_film_id=143

„Hallgassanak rám, most vegyenek kerti törpét, mert aztán nem lesz! Jön a tél és meglátják, itt fogunk állni télvíz idején kerti törpe nélkül!” – Dániel Károly, eladó (Latabár Kálmán)

Tantárgy: marketing, értékesítés, történelem, társadalomismeret, gazdasági környezetünk

 

A szentfazék (Holy Man)

színes, magyarul beszélő, amerikai vígjáték, 114 perc, 1998

Rendező: Stephen Herek

Főszereplő(k): Jeff Goldblum (Ricky Hayman), Eddie Murphy (G), Kelly Preston (Kate Newell), Robert Loggia (Mr. McBainbridge)

Ricky Hayman (Jeff Goldblum) talán még a lelkét is eladná, hogy megmentse az állását. Főnöke ultimátumot ad neki: ha egy héten belül nem történik valami, repül. Ricky tudja, rajta már csak a csoda segíthet. A csoda hamarosan meg is érkezik, G-nek hívják (Eddie Murphy), pizsamában sétál a főúton és teljesen őrültnek látszik. Ricky azon kapja magát, hogy G beköltözik a házába, beledumál a magánéletébe és közben minden megváltozik körülötte. Ráadásul G olyannyira megbűvöli a nézőket is, hogy mindenki őrült vásárlásba kezd.

http://port.hu/pls/fi/films.film_page?i_film_id=3542

Tantárgy: marketing, értékesítés, gazdasági környezetünk

  

Hozzámjössz? (Will You Merry Me)

színes, magyarul beszélő, amerikai vígjáték, 90 perc, 2008

Rendező: Nisha Ganatra

Főszereplő(k): Wendie Malick (Suzie Fine), Cynthia Stevenson (Marilyn Kringle), Vikki Krinsky (Rebecca Fine), Tommy Lioutas (Henry Kringle)

Az egymásba szeretés volt a dolog könnyű része. Most azonban eljött az idő, hogy találkozzanak a szülőkkel. Henry (Tommy Lioutas) és Rebecca (Vikki Krinsky) őrülten szerelmesek és a világ nem is lehetne tökéletesebb, amikor - éppen karácsony előtt - Henry felteszi a nagy kérdést. Amikor azonban a boldog pár úgy dönt, hogy egyesítik hihetetlenül különböző családjaikat az ünnepekre, fogalmuk sincs még, hogy mire vállalkoznak. Teljesen nyilvánvaló, hogy egy házasságban többen vannak, mint ketten.

http://www.port.hu/hozzamjossz_will_you_merry_me/pls/w/films.film_page?i_film_id=104190

Tantárgy: marketing, fogyasztói magatartás, osztályfőnöki óra, kommunikáció, viselkedéskultúra

 

Vidékiek Budapesten

Kabaré a Koóstoló című műsorból.

Főszereplők: Tábori Nóra, Bodrogi Gyula, Szerednyei Béla.

A film az alábbi oldalon megnézhető: http://www.youtube.com/watch?v=XVF2BVOOhmM

Tantárgy: marketing, gazdálkodási ismeretek, gazdasági környezetünk

 

 Facebookos buktatók (Facebook Follies)

színes, magyarul beszélő, kanadai dokumentumfilm, 60 perc, 2011

Rendező: Geoff D'Eon, Jay Dahl

Szeretjük vagy utáljuk, de a Facebook a világ legsikeresebb közösségi hálója, amely alapjaiban változtatta meg az emberi kommunikációt, kapcsolatokat. Majd egymilliárd ember használja, és a legtöbb közülük az összes gondolatát, a kapcsolatait, az emlékeit, az egész életét felteszi az oldalra. De milyen következményekkel járhat az, ha az emberek megosztják a személyes információikat másokkal? Olyanokkal találkozhatnak, akik elveszítették emiatt az állásukat, tönkrement a házasságuk, vagy éppen börtönben végezték. A szakértők is elmondják véleményüket.

http://port.hu/pls/fi/films.film_page?i_film_id=127815

A film az alábbi oldalon megnézhető: http://www.youtube.com/watch?v=uIyxzIOXygI

Tantárgy: marketing, osztályfőnöki óra, viselkedéskultúra, informatika, gazdasági környezetünk

 

Super Size Me

színes, feliratos, amerikai dokumentumfilm, 100 perc, 2004

Rendező: Morgan Spurlock

Szereplő(k): Morgan Spurlock (Önmaga), Dr. Daryl Isaacs (Önmaga)

A Super Size Me egy 2004-es amerikai dokumentumfilm, mely a rendszeres gyorséttermi étkezés veszélyeire próbálja felhívni a figyelmet.

Egy baljóslatú felmérés szerint az amerikai gyermekek és felnőttek 37 %-a kövér, minden három felnőtt közül kettő túlsúlyos vagy elhízott. Vajon az önkontroll hiányát vagy a gyorséttermi ételeket hibáztathatjuk ezért? Miért olyan kövérek az amerikaiak? A Super Size Me című filmből gunyorosan, hamburgerrel a kézben kaphatjuk meg a magyarázatot - a produkció betekintést nyújt Amerika gyorséttermeinek legális, financiális és fizikai költségeibe. Morgan Spurlock rendező útra kelt, és 20 amerikai városban - beleértve Houstont, Amerika "legkövérebb városát" - készített interjút szakértőkkel. Kifaggatta a szövetségi közegészségügyi szolgálat vezetőjét, a gyermekélelmezésben dolgozó szakácsokat, a törvényhozókat és azokat a hatóságokat, amelyek részt vesznek a kutatásban, hogy véleményeket gyűjtsön a túlzott derékbőségről.

Utazása során Spurlock saját magával is kísérletezett, egy hónapon át csak a McDonald's által kínált ételeket ette, s három egyszerű szabályhoz tartotta magát:

1. Nincs válogatás: csak azt eheti, ami ki van rakva a pultra (beleértve a vizet is).

2. Semmi extra adag, hacsak nem ajánlják fel.

3. Nincs kifogás: legalább egyszer meg kellett ennie minden, a menüben szereplő fogást.

http://www.port.hu/pls/fi/films.film_page?i_film_id=64359

Tantárgy: marketing, osztályfőnöki óra, biológia, élelmiszerismeret, gazdasági környezetünk, gasztronómia, ételismeret